5 Aralık 2010 Pazar

Wordpress: Çoklu Dil Destekli Site Kurmak

Wordpress'i biliyorsuzudur muhtemelen. Bilmeyenler için kendisini güçlü bir CMS olarak tanıtmak yerinde olur herhalde. CMS (Content Management System ) açılımından da anlayabileceğiniz gibi içerik yönetim sistemidir. Herhangi bir programlama yada html bilgisine sahip olmadan çok kolayca siteler oluşturabiliyorsunuz bu sistemlerle. En güçlülerinden ve kullanılanlarından birisi wordpresstir.



Açıkçası daha önce hiç wordpress kurup kullanmamıştım. Geçen gün bir siteyi wordpress ile yapmaya karar verdim. Ancak site çoklu dil desteği ile olacaktı. Yani içerikler almanca, iskoçça, afrikaans vs diye giden 6 dil ile olması gerekiyordu. Wordpressde böyle bir olay düşünülmemiş. Sadece tek dilde içerik girmenize olanak tanıyor ki sitesinden indirirken de dili vs seçiyorsunuz.

Önce her dil için bir wp kurayım. Başlangıçta dil kontrolü sorayım yada otomatik yönlendiririm dedim. Yukarıda dil değiştir butonu olsun vs gibi şeyler geldi aklıma. Az kalsın da yapacaktım bunu. Bir wordpress kurmaktansa 6 tane kurmuş olacaktım. Host ve optimizme olayları açısından hiç iyi bir şey değildi bu elbette. Daha sonra acaba bu iş için bir eklenti yapılmış mıdır diye aramaya başladım. Eklenti derken wordpress çoğu CMS gibi açık kaynak bir yazılım olduğundan kullanıcılarının aynı firefoxdaki gibi eklenti yazmasına / kullanmasına olanak tanıyor.

Neyse biraz araştırmanın sonunda işime yaramayan sadece çevir butonuna tıkladıklarında ilgili yazıyı çeviren eklentiler falan buldum. İstediğim gibi değildi hiç birisi. Kendim eklenti yazmayı da düşündüm hatta az kalsın yazmaya başlayacaktım da. Tam o arada Stackoverflow 'da  qTranslate eklentisini keşfettim. Tek kelimeyle olması gerektiği gibi bir eklenti. Tam olarak istediğim şeyi yapmama olanak sağladı. domain.com/de  domain.com/af  domain.com/tr  gibi birden fazla dile giriş seçeneği olarak ayarladım. Kurumlu gayet basit olduğu için pek ayrıntıya girmiyorum. Sorun yaşamanız durumunda bana ulaşabilirsiniz ya da ileride kurulumu anlatan bir şeyler hazırlarım. Şuanda "yağ" gibi çalışıyor çok memnunum kendisinden. Benzer bir durumla karşı karşıya kalırsanız qTranslate eklentisini rahatlıkla kullanabilirsiniz.Wordpress sizinle olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder